2011. május 22., vasárnap

Aranygaluska vaníliaöntettel


Hozzávalók:

  • 1/2 kg liszt

  • 1/2 dl étolaj

  • 1/2 dl víz

  • pici só

  • 1 vaníliáscukor

  • 5 dkg élesztő

  • 3 dl tej

  • 6 ek nádcukor

  • darált dió, 1 vaníliáscukor és cukor ízlés szerint

  • 1 vanília pudingpor + 8 dl tej + 5 dkg vaj
Elkészítés:
Az élesztőt felfuttattam a cukros tejben, majd hozzáadtam a többi kimért alapanyaghoz. Fantasztikus robotgépemmel simára kevertettem a tésztát. Ezt a receptet azért is szeretem, mivel nem kell várni, hogy megkeljen a tészta, azonnal ki lehet szaggatni. Én evőkanállal szoktam ezt megtenni - így sokkal gyorsabb, mintha kinyújtanám és kockákra szelném - és jó alaposan beleforgattam a cukros darált dióba. A dióval együtt daráltam le a nádcukrot is.
Azonnal raktam bele a sütőpapírral kibélelt tepsibe és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25-30 perc alatt aranybarnára sütöttem.
Míg sült, elkészítettem a vaníliaöntetet. A pudingporhoz az előírtnál lényegesen több tejet tettem, hogy kellemes állagú öntet legyen belőle. A vajat a végén teszem bele, ettől krémes állagú lesz.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Legújabb finomság

Almás pite

Hozzávalók a tésztához: 60 dkg liszt – kamut liszttel a legfinomabb 12 dkg nádcukor 25 dkg vaj vagy Ráma vajas íz 4 evőkanál t...

Népszerű bejegyzések