2020. április 3., péntek

Almás pite




Hozzávalók a tésztához:
  • 60 dkg liszt – kamut liszttel a legfinomabb
  • 12 dkg nádcukor
  • 25 dkg vaj vagy Ráma vajas íz
  • 4 evőkanál tejföl
  • 1 csomag sütőpör
  • csipet só
  • fél citrom leve és héja
  • 1 csomag vaníliás cukor / 1 mokkáskanál vanília por
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 1,5 alma megpárolva
  • fél citrom leve
  • cukor ízlés szerint
  • mézeskalács fűszerkeverék
  • darált dió
Elkészítés:
A meghámozott almát lereszeltem, és a fűszerrel, citromlével elkezdtem párolni. Mikor puhult, hozzáadtam a cukrot is, hogy kissé rákaramellizálódjon. Majd hagytam kihűlni.
A tészta hozzávalóit gépben jó alaposan összekevertem. Míg hűlt az almás töltelék, a pite tésztája is pihent a hűtőbe.
A tésztát megfeleztem. Tepsi nagyságúra sodortam, és az egyik tésztalapot a tepsibe terítettem. Megszórtam egy kevés darált dióval – kb. két maréknyit daráltam le -, és a párolt almát erre tettem rá, majd elsimítottam. A tésztalap másik felével lefedtem. Villával megszurkáltam, és tejjel lekentem.
180 fokra előmelegített sütőben (alsó sütés és légkeverés) megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Legújabb finomság

Almás pite

Hozzávalók a tésztához: 60 dkg liszt – kamut liszttel a legfinomabb 12 dkg nádcukor 25 dkg vaj vagy Ráma vajas íz 4 evőkanál t...

Népszerű bejegyzések