2020. február 14., péntek

Császármorzsa, avagy a smarni

Hozzávalók:
  • 20 dkg búzadara
  • 5 dkg liszt
  • 3 tojássárgának megfelelő tojáspótló
  • 5 dl tej
  • 8 dkg nádcukor
  • 1 citrom héja
  • 1 kk vanília por vagy esszencia
  • 1 csicseriborsó konzerv leve
  • 1 ek vaj a sütéshez
Mindig nagyon szerettem a smarnit, de mióta nem eszek tojást sem – 20 éve – nem sikerült finoman elkészíteni. Mert a felvert tojásfehérje tette igazán könnyűvé a tésztáját. És most tádááám! Olvastam több helyen, hogy a csicseriborsó konzerv leszűrt leve felverve úgy hasznosítható, mint a tojásfehérje. És valóban. Leszűrtem, robotgéppel felvertem, majd finoman hozzákevertem az alábbiakhoz.
Összekevertem a darát, a lisztet (kamutlisztet használtam), a cukrot, a tojáspótlót, a tejet – növényi tej is lehet -, a citromhéjat és a vaníliát. Majd egy bő órát hagytam állni. Ezután jött bele a csicserihab.
Majd az egész masszát ráöntöttem a serpenyőben felolvasztott vajra, és kevergetve addig sütöttem, míg darabjaira, morzsáira nem esett.
Baracklekvárral isteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Legújabb finomság

Almás pite

Hozzávalók a tésztához: 60 dkg liszt – kamut liszttel a legfinomabb 12 dkg nádcukor 25 dkg vaj vagy Ráma vajas íz 4 evőkanál t...

Népszerű bejegyzések